2023’E KADAR 10 DÜNYA MARKASI YARATMAK BİR HAYAL Mİ?

🔍 Tüm dünyada markaların tasarım, lansman ve tanıtımına büyük paralar harcanıyor. Bunca yatırıma karşın, şirketler çoğunlukla, markalarının performansını izleme ve değerleme konusunda aynı isteği gösteremiyor. Markanın eriştiği finansal değeri bilmeden pazarlama stratejilerinin işe yarayıp yaramadığını ve beklenen geri dönüşün sağlanıp sağlanamadığını bilmek güçtür. Eğer bir marka lisanslanacak ise uygun, hak eden bir bedel üzerinden değerlendirildiği nasıl anlaşılacaktır?
İŞİN SIRRI HAYALPEREST OLMAK
“Hayallerimizin arkasından gitmeliyiz” diyen Türk Teşvik Derneği Başkanı Harun Altunbaş, dünyaca tanınan, güvenilen, tercih edilen marka demenin yenilikçi ve kaliteli marka anlamına geldiğini söyledi. Altunbaş, “Bunların hepsinin temelini de yaratıcılık oluşturuyor. Yani yenilikçi bir bakış açısı ile insanlığa kolay kabul edebilecekleri sevecekleri kullanmaktan zevk alacakları yarar sağlayacakları yeni ürünler veya fikirler sunmak.
Bunun sırrı da hayalperestlikten geçiyor. Eğer 19 yıl önce kurulan bir firma bugün en değerli markalar listesinde birinci sırada ve sadece marka değeri 100 milyar doların üzerinde ise bunun tek bir açıklaması vardır: Hayalperestlik… Biz de ülke olarak hayalciliği desteklemeliyiz” dedi.

MARKA POTANSİYELİMİZİ DEĞERLENDİRMELİYİZ
2023’e kadar 10 dünya markası yaratabilecek miyiz sorusunu da cevaplayan Altunbaş; “Bu hedef bizce uzak değil. Yapılabilir ve Türkiye’nin potansiyeli buna fazlası ile yeter” diye cevapladı. Altunbaş sözlerini şöyle sürdürdü: “Mesela ilk on sırada Güney Kore’nin çok tanıdığımız ve kullandığımız bir markası, ilk beş yüzde ise onlarca markası var. Yarıştığımız ülkeler bizim ülkemizden çok farklı şartlarda değiller. Onlarında zorlukları var ancak onlar bu işe konsantre olabiliyor ve tüm uluslarını bu konuda motive ediyorlar. Bizim de bu konuların üzerine çok dikkatli çalışmalar yapmamız gerekiyor. Türkiye turizmde, gıdada, teknolojide ve daha birçok sektörde dünya markası yaratacak güçte ve potansiyele sahip. O yüzden daha çok ve efektif olarak tüm ülke olarak çalışmalıyız.”