AMASYA-TOKAT KAVŞAK YOLU KÖPRÜSÜ DOKA İLE İNŞA EDİLECEK

👤Doka Kalıp İskele

🔍 AMASYA ÇEVRE YOLU PROJESİ TRAFİK ÇİLESİNE SON VERECEK
Karadeniz Bölgesi’nin, Türkiye’nin iç ve güney bölgeleriyle bağlantı noktası olan Amasya-Tokat arasındaki şehirlerarası geçişin şehir merkezinin içinden geçmesi sebebiyle oluşan trafiğe son verecek projenin, hem şehirlerarası ulaşımı kolaylaştırması hem de şehir içi trafiğini rahatlatması bekleniyor. Amasyalılar tarafından büyük bir heyecanla beklenen bu büyük projenin en önemli noktalarından biri olan 264 m uzunluğundaki Kavşak Yolu Köprüsü, çevre yolunun mevcut Amasya- Tokat yoluna katılımını sağladığı için ayrı bir önem teşkil ediyor.

ZORLU ŞEKİLLERE UYGUN KALIP SİSTEMİ
2 adet kenar ayak ve 5 adet orta ayaktan oluşan Kavşak köprüsünün sahip olduğu eğri geometrik yapının ve projenin bulunduğu arazinin yarattığı zorluklara Doka mühendisleri yine en uygun çözümü buldu. Projeye temin edilen Top 50 Kalıp Sistemi, Frami Xlife Çerçeveli Kalıp Sistemi ve d2 Yüksek Kapasiteli Ağır Yük Taşıyıcı İskele Sistemi sayesinde kavşak köprüsünün inşaatı en hızlı ve en güvenli şekilde sürdürülüyor.

Bağlantı köprüsü olması nedeniyle çok hareketli bir geometriye sahip olan köprü inşaatı için farklı geometrilere uyum sağlayabilen yapısı ile Doka d2 Yüksek Kapasiteli Ağır Yük Taşıyıcı İskelesi en ideal çözüm sağlandı. İskele sisteminde yer alan ve her yüksekliğe hitap eden 3 tip 1,53 m genişliğindeki ana çerçeve, krikolu ayak ve krikolu başlık sayesinde yükseklik ayarları istenilen şekilde yapılabiliyor. Böylelikle içerisinde farklı yükseklikler barındıran projeler için en ideal ve kolay çözüm sağlanabiliyor. Ayrıca galvanizli yapısı ve milimlik et kalınlığı sayesinde burkulma veya herhangi bir bozulmaya olanak sağlamadığı için işçiler için de en güvenli çalışma ortamı sağlanmış oldu.