Yeni tasarım ve içeriğiyle okurlarıyla buluşan Türkiye’nin en köklü inşaat dergisi olan İnşaat Dünyası dergisi, Türkiye’nin lokomotif sektörü olan inşaat ve yapı sektörünün uluslararası gelişimini ana misyonu olarak görür ve yıllardır ödün vermediği yayıncılık çizgisini sürekli geliştirerek bu misyonu gerçekleştirmeyi hedefler.

Teknik Özellikleriyle Türkiye’de İlk Olan Kömürhan Köprüsü’nde Doka İmzası

Doka

Doğu Anadolu Bölgesi’nin batı ve güneydeki illere ulaşımı açısından stratejik bir konuma sahip olan Yeni Kömürhan Köprüsü, Bağlantı Tüneli ve Yolu’nun yapımı Doka’nın kalıp ve iskele sistemleri ile hızlı ve güvenli şekilde sürdürülüyor.

Karayolları Genel Müdürlüğü’nce ve Doğuş Gülsan Kömürhan Adi Ortaklığı’yla 6 Ocak 2014’te yapımına başlanan Yeni Kömürhan Köprüsü, Bağlantı Tüneli ve Yolu Yapım Projesi”nin 2019 yılı sonu itibarıyla tamamlanması planlanıyor.

Kömürhan Köprüsü Türkiye’de Bir İlk

Elâzığ ile Malatya’nın Karakaya Baraj Gölü üzerinden bağlantısını sağlayacak olan köprü, hem Doğu Anadolu Bölgesi’ni Orta Anadolu ve Akdeniz’e bağlayan yollar üzerinde stratejik bir konuma sahip, hem de özellikli yapısıyla Türkiye’de bir ilk olmaya aday. Gergin Eğik Askılı Kömürhan Köprüsü’nde 42 adet eğik ve gergin kablolar, 168,5 metre yüksekliğinde tek bir pilona bağlanacak. Bu özelliği ile Türkiye’de bir ilk olacak ve 168,5 m yüksekliğindeki tek pilon uygulaması ile zorlu mühendislik çözümü gerektiren projeye, güvenli ve hızlı çözüm Doka mühendisleri ve sistemleri ile sunuluyor.

Köprünün iki aksında bulunan 168,5 metrelik pilon için Doka Top 50 geniş yüzeyli kalıp sistemi ve Doka SKE 50 hidrolik kalıp tırmanma sistemi kullanılıyor. Doka SKE 50 hidrolik tırmanır sistemi ile eğimli tırmanma, hızlı ve emniyetli şekilde gerçekleştiriliyor. Otomatik tırmanır kalıp SKE50, tırmanma ünitesi başına 5 ton taşıma kapasitesine kadar çok sayıda uygulama için uygun standart çözüm sunuyor. Bu kalıp ile, yüksek bina çekirdeği, endüstriyel yapı, köprü kolonu ve pilonların yanı sıra binaların cephelerinin de beton dökümü uygun maliyet ve yüksek verimle gerçekleştirilebiliyor.

Ayrıca projede köprü yaklaşım viyadüğü için Doka d2 ağır yük iskele sistemi ve viyadük yan kalıpları için Doka Top 50 geniş yüzeyli kalıp sistemi kullanılıyor. Çoğu altyapı projesi veya endüstriyel yatırımlarda olduğu gibi Doka d2 ağır yük iskele sistemi yüksek yük taşıma kapasitesi ile tercih sebebi oluyor. Sistem, modüler yapısı sayesinde geniş alanlara kurulacak olan ve farklı yüksekliklerden oluşan yapılar için ideal çözümü sunuyor. Ağır yük taşıyıcı iskele d2, sahip olduğu 3 tip 1.52 metre genişliğindeki ana çerçeve sistemi ile her yüksekliğe hitap edebiliyor. 0,90 m, 1,20 m ve 1,80 m gibi farklı ana çerçeve yükseklik seçeneği sunan modüler sistemde krikolu ayak ve krikolu başlık sayesinde yükseklik ayarları istenilen şekilde yapılabiliyor.