Yeni tasarım ve içeriğiyle okurlarıyla buluşan Türkiye’nin en köklü inşaat dergisi olan İnşaat Dünyası dergisi, Türkiye’nin lokomotif sektörü olan inşaat ve yapı sektörünün uluslararası gelişimini ana misyonu olarak görür ve yıllardır ödün vermediği yayıncılık çizgisini sürekli geliştirerek bu misyonu gerçekleştirmeyi hedefler.

Toprak Dolgunun Yüzde 1’i Ağırlığına Sahip Hafif Dolgu Malzemesi

Austrotherm

Austrotherm, bu yıl üçüncüsü düzenlenen Uluslararası Karayolları Köprüler ve Tüneller İhtisas Fuarı’nda, geleneksel sıkıştırılmış toprak dolgunun yüzde 1’i ağırlığına sahip hafif dolgu uygulaması çözümü Austrotherm geoBLOCK® ürününü tanıttı.

Bina dış cephe mantolamada kullanılan EPS ısı yalıtım malzemeleriyle birlikte inşaat mühendisliği uygulamalarında kullanılan EPS blok ürünleri üreten Austrotherm Türkiye fuarda, yol ve altyapı inşaatları sektörü için geliştirdiği Austrotherm geoBLOCK’u bir mühendislik çözümü olarak sektör profesyonellerine sundu.

Genleştirilmiş polistiren blok (EPS blok), geoteknik mühendisliği uygulamalarında kullanılan yüksek mukavemet/yoğunluk oranına sahip, hafif ve kapalı gözenekli bir dolgu malzemesi olan Austrotherm geoBLOCK geleneksel sıkıştırılmış toprak dolgunun yüzde 1’i ağırlığına sahip olması ile sektörden tam not aldı. Granüler polistiren boncukların ön şişirme ve kalıplanması neticesinde üretilen, geoteknik mühendisliği uygulamalarında kullanılan, hafif ve kapalı gözenekli yapıya sahip genleştirilmiş polistiren bir ürün olan Austrotherm geoBLOCK turma potansiyeli yüksek zeminler üzerine inşa edilecek olan otoyol ve köprü yaklaşım dolgularının imalatında kullanılmak üzere bir çözüm olarak sunuluyor.

İlk Yatırım Maliyetinde Kazanç, İmalat Da Hız Sağlıyor

Oturma problemine karşı zemin iyileştirerek geleneksel sıkıştırılmış toprak dolgudan oluşan imalatlar yerine, zemin iyileştirilmesine gerek duyulmadan otoyol dolgusu ve köprü yaklaşım rampalarının Austrotherm geoBLOCK® ile imalatı, projelerde hem ilk yatırım maliyetinde kazanç hem de imalat hızlılığı sağlıyor. Ürün ayrıca düşük işçilik ve nakliye maliyeti ile de artı değer katıyor.

Kullanım alanları çok geniş olan Austrotherm geoBLOCK®; otoyol ve köprü yaklaşım dolgularından otoyollara, şerit ilavesi için gerekli dolgu imalatlarından istinat yapıları geri dolgularına, menfez üzeri inşa edilecek olan dolgu imalatlarından, tünel portalları geri dolgularına, gömülü boru ve altyapı tesislerini koruma amaçlı dolgulardan, şev güvenliğinin artırılmasına, havalimanları uçak kalkış pistlerinin altında, stadyum, tiyatro dolgularından, metro istasyonları kiriş arası dolgularına bir çok yerde tercih ediliyor.

“İnşaat Mühendisliği Uygulamaları Departmanımız İle Sektöre Öncülük Ediyoruz”

Austrotherm Türkiye Genel Müdürü Özgür Kaan Alioğlu, Austrotherm geoBLOCK® ürünü ile ilgili, “Otoyol ve altyapı inşaatları sektörü için geliştirdiğimiz geoBLOCK® ürünümüzü bir mühendislik çözümü olarak sektöre sunuyoruz. Bir ilk olmanın sorumluluğu ile de bünyemizde kurduğumuz İnşaat Mühendisliği Uygulamaları Departmanımız ile son bir yıldır ciddi yatırımlar yaparak bu yöntemi Türkiye’ye tanıtmak ve uygulamak adına çalışmalar hayata geçiriyoruz. İnşaat Mühendisliği Uygulama Departmanımızda, yol zemin mekaniğinin temel bilgi birikimi ve prensiplerini kullanarak, zemin tabakalarının fiziksel, mekanik ve hidrolik özelliklerini elde ederek, yapı-zemin etkileşimini göz önüne alarak mühendislik yapılarının tasarımında EPS blok kullanım hesaplamaları yapılmakta ve EPS blok kullanımını bir ürün olmaktan çıkarıp bir ‘mühendislik çözümü’ haline getirmekteyiz. Ayrıca hem sektörümüz ile hem de okullarda verdiğimiz eğitimlere katılan öğrencilerle bu yeni teknolojiyi tanıştırıyor, bilgi paylaşımında bulunuyoruz” dedi.

Türkiye’de Bir İlk Olan Hafif Dolgu Uygulaması Çözümü Birçok Projede Uygulandı

Sunduğu avantajlar ve sahip olduğu geofam teknolojisi ile tercih edilen, Türkiye için bir ilk ve yeni bir çözüm olan Austrotherm geoBLOCK® projelerinin sayısı her geçen gün artıyor.

İstanbul Çevre Yolu’nun Uzunçayır kavşağında, Harem yönü çıkışındaki trafiğin bir kısmının Acıbadem Mahallesi yönüne aktarılması projesi kapsamında Akasya AVM önünde kullanılan Austrotherm geoBLOCK® ile yol dolgusunun isale hatlarında herhangi bir servis kaybına neden olmadan inşa edilmesi sağlandı ve olası yapısal hasar riskinin önüne geçilmiş oldu.

Yol dolgusunun imalatında geleneksel sıkıştırılmış toprak dolgu tercih edilmesi halinde, isale hatlarına uygulanacak ilave gerilmeler yapısal hasarlara neden olabilirdi. Böylece bu soruna kesin çözüm sağlandı.

Ataköy İkitelli Metro hattı Bahariye Metro İstasyonu inşaatının kiriş arası dolguları için de Austrotherm geoBLOCK® kullanılarak geçici iksanın kirişleri arasında yer alan boşluklar dolduruldu ve yalıtım uygulaması için düz bir yüzey elde edildi. Austrotherm geoBLOCK® çözümü bu projede hızlı ve kolay bir imalatın gerçekleşmesini sağladı.

İstanbul Başakşehir’de Yavuz Sultan Selim Köprüsü bağlantı yolları çalışmaları kapsamında inşa edilen bir kazıklı iksa yapısının başlık kirişi üzerine Austrotherm geoBLOCK®lar kullanılarak bir yol rampası inşa edildi. Geleneksel sıkıştırılmış toprak dolgu yerine Austrotherm geoBLOCK®ların kullanılması sayesinde kazıkların tasarımında bir servis yükü olarak gündem olmayan ilave düşey yüklerin kalıcı iksa yapısına aktarılması önlenmiş oldu. Bu uygulama ülkemizde geoBLOCK®lar kullanılarak inşa edilmiş bilinen ilk istinat duvarı geri dolgusu projesi olarak yer alıyor.