Yeni tasarım ve içeriğiyle okurlarıyla buluşan Türkiye’nin en köklü inşaat dergisi olan İnşaat Dünyası dergisi, Türkiye’nin lokomotif sektörü olan inşaat ve yapı sektörünün uluslararası gelişimini ana misyonu olarak görür ve yıllardır ödün vermediği yayıncılık çizgisini sürekli geliştirerek bu misyonu gerçekleştirmeyi hedefler.

Baumit 30.Yılını Kutluyor

BAUMIT

Avrupa, Türkiye ve Çin’e kadar 27 ülkede faaliyet gösteren Baumit, bu yıl kuruluşunun 30 yılını kutluyor.

1988 yılında “Wietersdorfer” ve “Wopfinger” firmalarının güçlerini birleştirerek yarattıkları Baumit markası, 30 yılın ardından bugün Schmid Industry Holding’in en güçlü markalarından biri olarak öne çıkıyor. Baumit, 5.900 çalışanı ve 2017 yılında 1,7 milyar avroluk satışı ile Holding’in lokomotifi konumunda bulunuyor.

Kuruluşunun ilk 10 yılında kuru harç üretimine ağırlık veren Baumit, özellikle silolu ürün sevkiyatları ile hayatı kolaylaştırırken, şantiyelerin imajını da şekillendiriyor.

Baumit markasının ikinci on yılı, yenilikçi cephelerin geliştirilmesi ve tasarımına odaklanıyor. Yalıtım malzemesinin binalar için önemi ve değeri üzerinde çalışmalar yürütülürken kompozit ısı yalıtımı sistemi, enerji verimliliği ve ekoloji gibi konular ön planda tutuluyor. Kurulduğu günden bu yana “İleriye yönelik fikirler” mottosunu benimseyen Baumit, bu felsefeyi tüm yapılarda gerçeğe dönüştürüyor.

Baumit tarihinin üçüncü on yılını sağlıklı ev yaşamı sunan ürünlerin devri olarak değerlendirmek mümkün. Avusturya’daki İnovasyon Merkezi ve 2015 yılında kurulan Viva Araştırma Parkı’nda sadece dış cepheler için değil, günümüz ve önümüzdeki yıllara ait iç ortam ikliminin iyileştirilmesine yönelik bilimsel çalışmalar da yürütülüyor. Baumit’in uzun araştırmalarda elde ettiği verileri kullanarak ürettiği Healthy Living ürünleri, iç mekan iklimini doğal bir şekilde düzenleyerek doğru nem ve temiz hava yaratılmasına odaklanıyor. Ürünlerin havayı da temizleyebilmesi ve sağlık açısından değerli olan iyonlarla zenginleştirilmesi gibi özellikler üzerinde çalışmalar yapılıyor. Dolayısıyla Baumit, gönül rahatlığıyla “Sağlıklı konut ve ev yaşamı işte böyle sağlanır” diyebiliyor.

Viva Araştırma Parkı

Baumit’in merkezi Wopfing’de, yapı malzemeleri konusunda Avrupa’nın en büyük araştırma parkını faaliyete geçiren Baumit, ünlü araştırma enstitüleri ile konutların gerçek yaşam durumlarını simüle ederek, yapı malzemeleri ile bunların sağlığa olan etkilerini araştırıyor.

“İnovasyon, Önümüzdeki On Yılların Motivasyonu”

Baumit Yönetici Direktörü Robert Schmid, inovasyonun gelecek için önemli olduğunu ancak yıllar içinde değişime uğradığına dikkat çekerek “İnovasyon büyümenin anahtarıdır.

Çok sayıda yenilikçi ürün ve devrim niteliğinde gelişmeyi, dünyaya Wopfing’deki merkezimizden sunduk ve bize her zaman rekabette üstünlük sağladı. İnovasyon, aynı zamanda gelişimi de destekliyor. Örneğin 20 yıl önce sadece ürün odaklı çalışıyorken artık günümüzde bir sistem paketleri olarak geliştiriyor ve satışa sunuyoruz. Geleceğe yön verecek fikirler daha şimdiden konumlandırılmaya başlanıyor. Bunun en iyi örneği olarak BauMinator – 3D yazıcıyı gösterebiliriz. Know-how ve kapsamlı makine teknolojisi, Baumit’in başından beri başarısında kilit faktörlerdir. BauMinator – 3D yazıcı da beton baskısı için eşsiz bir paket olarak karşımızda”.

2006 yılında Türkiye pazarına giren Baumit, bugün Orta ve Doğu Avrupa’da, yılda 40 milyon metrekare ile ısı yalıtım sistemlerinde ve cephe kaplamalarında pazar lideri olarak bulunuyor.

30.yıl nedeniyle açıklamada bulunan Robert Schmid, “Her şeye rağmen, her zaman tüm değerleriyle bir aile şirketi olmayı sürdürmek istiyoruz. Gelecekte de en iyi yaptığımız şeyi yapacağız. Araştırmak, geliştirmek, en iyi kaliteyi üretmek ve vizyonumuzun parça parça gerçeğe dönüşmesini sağlamak… Herkesin sağlıklı, enerjiyi etkili kullanan ve güzel bir yaşam sürmesini istiyoruz.