Yeni tasarım ve içeriğiyle okurlarıyla buluşan Türkiye’nin en köklü inşaat dergisi olan İnşaat Dünyası dergisi, Türkiye’nin lokomotif sektörü olan inşaat ve yapı sektörünün uluslararası gelişimini ana misyonu olarak görür ve yıllardır ödün vermediği yayıncılık çizgisini sürekli geliştirerek bu misyonu gerçekleştirmeyi hedefler.

Biggloyalty Global Alanda Kalıcı Olmayı Hedefliyor

Enis Karslıoğlu, Biggplus Şirketler Grubu CEO’su

“Son 3 yılda, dijital dönüşüm etkisiyle ortaya çıkan yeni teknolojileri kullanarak çalışan, bayi ve son kullanıcıyı hedefleyen 4 ürün geliştirdik ve bu ürünlerle, çoklu dille global pazarlara hizmet vermeye başladık.”

Şirketinizin kuruluş hikayesini anlatır mısınız?

Biz 1999 yılında işlerimizi kurarken müşterilerimize teknoloji odaklı, kalıcı, özel projeler üretmek ve arkamızda güzel eserler, başarılı şirketler bırakmalıyız diye yola çıktık. Bunun için her birkaç senede bir kendimize yeni hedefler koyup, yeni projeler ortaya çıkarmaya çalıştık. Hedeflerimiz ve hayallerimiz her zaman büyük oldu. Bu sebeple projelerimizi BIGG ile başlattık.

Seneler, projelerimize ve yapımıza önemli eklemeler, yeni ürün ve gelişme getirip, artı değer ortaya çıkarttı. 10. yılımızda grubumuza Biggplus demek istedik. Grubumuzun bugünlere gelmesini sağlayan şey, iyi teknoloji kullanıyor olmamız, değişime ve yeniliklere karşı açıklığımız, müşterilerimizi samimi şekilde önemsememiz ve her daim aynı heyecan ile iş yapıyor oluşumuzdur.

Şirketinizin organizasyon yapısından bahseder misiniz? Sadakat projelerindeki ürün ve hizmetlerinizi özetler misiniz?

BIGGLOYALTY (Sanal Mağaza A.Ş.) bugüne kadar yönetmiş olduğu 1500’den fazla sadakat projesi ve A‘dan Z‘ye ticari pazarlama hizmetleriyle (Loyalty Yazılımları, Proje Yönetimi, Ürün Tedarik Zincir Yönetimi, Lojistik ve Kargo Yönetim, Çağrı Merkezi Yönetimi vb.) loyalty sektöründe Türkiye’nin lider firmasıdır ve tecrübeli ve profesyonel bir ekibe sahiptir. Tüm sadakat programlarımızı hepsi grubumuz içinde yazılmış ve birbirini tamamlayan programlar ve uygulamalar üzerinden yürütüyoruz. Bunlar; BIGGSTARS Çalışan Takdir ve Ödüllendirme Platformu, BIGGCLUB Bayi Ödüllendirme, Kampanya ve İçerik Yönetim Platformu, BIGGYMOBIL Son Kullanıcı Ödül ve Avantajlar Uygulaması, BIGGREWARDS Türkiye’nin en Zengin Ödül Puan Uygulaması.

Bayi ödüllendirme sistemi hakkında önerileriniz ne olurdu?

Bayi ödüllendirme sistemleri, şirketlerin satış ve dağıtım kanallarının, ticari pazarlama yöneticilerinin hem sell-in hem de sell –out aktiviteleri için en verimli ve önemli uygulamaların başında gelir. Sadece satış arttırılması değil, kulüp uygulamaları ile bayilerin markayı çok daha iyi tanıyarak marka ile etkileşime girmeleri sağlanır. Online sistemlerimiz üzerinden bayilerin performans ve verimlilikleri raporlanır ve toplanan Big Data ile CRM analizi yapılarak bayiye özel kampanyalar düzenlenebilir. Birçok sektörde olduğu gibi Iinşaat sektöründe de bayi ve satış noktası ödüllendirme ve sadakat projeleri çok başarılı sonuçlar veriyor.

Yurt Dışında Da İyi Tasarlanmış Sadakat Projeleri Yapmak Ana Hedefimiz

Aristo grubunuzun yazılım şirketi. Yapısından ve AR-GE organizasyonundan bahseder misiniz? Ürün çeşitleme stratejiniz farklı segment müşterileri ödüllendirecek yazılım ve çözümler ortaya çıkarmak gibi duruyor. Biraz bu yaklaşımınızdan söz eder misiniz?

Aristo vasıtasıyla AR-GE yapıyor ve yeni trendleri, gelişen teknolojiyi müşterilerimize sunuyoruz. Artık hemen hemen tüm müşterilerimizin internet üzerinde çalışan ve her gün değişen/güncellenen hediyelere sahip E–Reward Portalları var.

Puan toplama ve harcama tarafında çoklu dil çalışan, global hizmet verebilecek tüm yazılımlarımızı grup şirketimiz ARİSTO geliştirmektedir. IT alanında yatırımlarımız olmakla birlikte, büyüyen grubumuzun hemen hemen her alanında yatırım yapıyoruz. Aristo 3 kıtada Data Center’a sahiptir ve Türkiye ve yurt dışı ekipleriyle ürün geliştirmekte TÜBİTAK ve ARGE çalışmaları yapmaktadır. Ana hedefimiz sizin de dediğiniz gibi her firma için önemli olan insanları ödüllendiren projeler tasarlamak ve motive etmek.

Çalışan, Bayi ve Müşteri

Sektördeki referaslarınızdan biraz bahseder misiniz?

Halen 110 civarı aktif proje yönetiyoruz. Seçkin müşterilerimiz arasından birkaçını saymak gerekirse Bosch Otomotiv, Goodyear, Mutlu Akü, Turkcell, General ElectriC, Samsung, Akçansa, Coca Cola, Castrol, B ve Türk Hava Yolları‘nı söyleyebilirim. Hizmetlerimizi Kavacık’taki 1.200 m2 lik merkez ofisimiz ve Kartal Samandıra’daki 10.000 m2 lik kapalı alana sahip Lojistik Merkezi’nden vermekteyiz. Bigg+ grubunda 2018 itibariyle yurt dışı ekipler dahil 150 kişi çalışmaktadır.

Sektördeki konumunuz ve hedefleriniz nelerdir? Firmanızın belirlediği kısa ve uzun vadeli hedefler nelerdir?

Sanal Mağaza Türkiye‘de sektöründeki en büyük ve alt yapısı en güçlü şirkettir, ayrıca yazılım çözümleri en gelişmiş Loyalty şirketidir. Referanslarımız bu açıklamayı fazlasıyla teyid eder zaten. İç pazarda bazı yıllarda %70-80 büyümeler yaşanırken, 20 yılda, yıllık ortalama %35 büyüme sağladık. Son dönemde ağırlıklı olarak yurt dışı yapılanma, IT ve insan kaynakları alanında yatırımlarımız olmakla birlikte, büyüyen grubumuzun hemen hemen her alanında yatırım yapıyoruz. Grup firmalarımızdan biri olan Aristo çok ciddi TÜBİTAK ve ARGE projeleri yapmaktadır.

Bu çalışmalarımızı artırarak devam ettireceğiz. Yaklaşık 3 senedir Asya, Avrupa ve Amerika‘daki Merkezlerimiz ve İş ortaklarımızla 95 ülkede hizmet vermeye başlamış, global loyalty dünyasına adım atmıştık. Bundan sonraki asıl hedefimiz global alanda büyümek ve kalıcı olmak. Türkiye’nin global pazarlarda oyuncu olmak isteyen firmalarına buralarda da hizmet vermek. Bunun için 2018 başında Dubai ofisimizi ve Mena bölgesine hizmet verecek olan iki lojistik merkez açtık. 2018 yılı, Ekim ayında Amsterdam ofisimizi ve lojistik merkezimizi açıyoruz.

Son olarak neler söylemek istersiniz?

Öncelikle tüm okuyucularımızın bilmesini isteriz ki sadakat uygulamalarında yukarıda bahsettiğim referanslarımızdan da görülebileceği üzere, çok büyük tecrübeye sahip olduğumuzdur. Standart uygulamalarımızın yanı sıra satış ve marka bağlılığı artırmak için firmaya özel çalışmalarımız vardır.

Gerek çalışan, gerek bayi, gerek müşteri her firma verimliliği artırmak, satışlarını hızlandırmak, penetrasyonda fark yaratmak kısaca pazarlama ve işletmede başarı elde etmek istiyorsa saydığımız hedef kitlenin birisine veya tamamına loyalty projesi yapmak zorundadır.

Rekabetçi olmak, zor günlerde ayakta kalmak ve satış artırmak ancak böylesine dijital özellikli ve şirketleri geleceğe taşı- yacak çözümlerle olur. Biz de güzel ülkemizin kıymetli firmalarına tecrübelerimizle bu çözümlerde yardımcı olmak isteriz.