Yeni tasarım ve içeriğiyle okurlarıyla buluşan Türkiye’nin en köklü inşaat dergisi olan İnşaat Dünyası dergisi, Türkiye’nin lokomotif sektörü olan inşaat ve yapı sektörünün uluslararası gelişimini ana misyonu olarak görür ve yıllardır ödün vermediği yayıncılık çizgisini sürekli geliştirerek bu misyonu gerçekleştirmeyi hedefler.

GROHE Sürdürülebilirlik Hedeflerini Aştı

GROHE

GROHE, 2015-2016 yılındaki iş operasyonlarının ekonomik, çevresel ve sosyal etkilerini duyurduğu 2. Sürdürülebilirlik Raporunu yayınladı.

Sıhhi tesisat donanım sağlayıcısı GROHE, sürdürülebilirlik hedeflerinin öngörülenin ötesinde gerçekleştirdi ve 2016 yılında kaynaktan kullandığı suyu azaltma hedefini neredeyse ikiye katladı. GROHE’nin, aynı süre içerisindeki enerji verimliliği ise yüzde 9 olan hedef oranın üzerine çıkararak yüzde 14 oldu. Sera gazı emisyonlarını yaklaşık olarak yüzde yirmi beş düşüren GROHE, bu konuda da hedeflenen yüzde 9 oranına çok yaklaştı. GROHE 2. Sürdürülebilirlik Raporu’nda 2020 itibariyle enerji verimliliğini yüzde 20 artırma ve karbon ayak izini yüzde 20 azaltma yönündeki iddialı hedefini de koruyor.

360 Derece Sürdürülebilirlik Yaklaşımı Uygulanıyor

Sürdürülebilirliğin üst düzeyde sağlanması çabası GROHE’nin kalite, teknoloji ve tasarım gibi temel değerleri arasında yer alıyor. Marka, her zaman tanımlanan çalışan, tedarikçi, müşteri etkinliği, süreç, ürün ve sosyal sorumluluk alanlarını eşit ölçüde ele alan 360 derece sürdürülebilirlik yaklaşımını uyguluyor. GROHE’de sürdürülebilirlik sorumluluğu Operasyonlar İcra Kuruluna ait ve Kurul karar alma aşamasında disiplinler arası Sürdürülebilirlik Konseyi’nden görüş alıyor.

Birleşmiş Milletlerin 17 Sürdürülebilirlik Hedefi Üzerinde Çalışılıyor

GROHE, sürdürülebilirlik stratejisinin bir parçası olarak, Birleşmiş Milletlerin 17 Sürdürülebilir Kalkınma Hedefi (SDGs) üzerinde yoğun olarak çalışıyor. Bu hedefler arasında, su ve sıhhi koşulların bulunması ve sürdürülebilir yönetimi (hedef 6), insana yakışır iş ve ekonomik büyüme (hedef 8), sürdürülebilir tüketim ve üretim modellerinin desteklenmesi (hedef 12) ve iklim değişikliği ile mücadele için önlemlerin geliştirilmesi (hedef 13) yer alıyor.

2014 yılından bu yana LIXIL Group bünyesinde yer alan GROHE, sıfır çevresel etki sürdürülebilirlik isteğini grubun tüm markalarıyla paylaşıyor. Paylaşılan ortak hedefler arasında, net sıfır çevresel etkiye erişmek de bulunuyor. 2030 itibariyle, LIXIL ürün ve hizmetlerinin çevreye olumlu katkıları grubun tüm ticari süreçlerinin çevresel etkisini aşacak.

Yenilikçi Ürünler Sürdürülebilirlik Stratejisinin Bir Parçası Oluyor

GROHE, suyun bilinçli ve sürdürülebilir kullanımına odaklanıyor ve bu doğrultuda, çevre dostu ürünler, teknolojiler ve yenilikler geliştiriyor. Örneğin, GROHE Blue mutfak evyesinde filtrelenen ve soğutulan sodalı, hafif sodalı ve sodasız su sağlıyor. Bu sayede AB ortalamasına göre, dört kişilik bir ailenin yılda 600 plastik şişe tasarrufu yapması mümkün oluyor. Alman Göttingen Üniversitesi tarafından yapılan bir çalışma ile bu sistemin şişelenmiş su ile karşılaştırıldığında yüzde 60’dan fazla CO2 emisyonu tasarrufu sağladığını ortaya koydu.

Constance Gölündeki Su Miktarının Beş Katı Tasarruf Sağlandı

2017’de piyasaya sürülen GROHE Sense ve GROHE Sense Guard su güvenliği sistemi özel su tüketiminin yüzde 10’unu oluşturan tespit edilemeyen sızıntıların belirlenmesini sağlıyor. Sistem, boru patlaması durumunda su kaynağını anında kapatıyor. Bunun sonucunda, su tasarrufu sağlayan EcoJoy teknolojisi ile tesisat donanımı oranları yaklaşık yüzde 70 artış gösterdi. 2013’deki ürün lansmanından bu yana, yaklaşık Constance Gölü’ndeki su miktarından beş kat fazla olan 2.35 milyon hektolitre suyun tasarruf edilmesi sağlandı.

“Sürdürülebilirlik İle Verimliliğin Birbirinden Tamamen Ayrı Kavramlar Olmadığına Kesin Olarak İnanıyoruz”

İcra Kurulu düzeyinde sürdürülebilirlikten sorumlu olan Operasyonlar İcra Direktörü Thomas Fuhr GROHE’nin sürdürülebilirlik yaklaşımını, “GROHE’de, bizler yaşanmaya değer bir gelecekten sorumluyuz. Sürdürülebilirlik ile verimliliğin birbirinden tamamen ayrı kavramlar olmadığına kesin olarak inanıyoruz. Bir kurumun gelecekte hayatta kalabilmesi ve ekonomik başarı elde edebilmesi büyük ölçüde sürdürülebilir olmasına bağlı. Gelecek nesillerin refahının garanti edilmesinin en iyi yolu sürdürülebilirliğin aynı zamanda ekonomik karşılığının olmasıdır” dedi.