Yeni tasarım ve içeriğiyle okurlarıyla buluşan Türkiye’nin en köklü inşaat dergisi olan İnşaat Dünyası dergisi, Türkiye’nin lokomotif sektörü olan inşaat ve yapı sektörünün uluslararası gelişimini ana misyonu olarak görür ve yıllardır ödün vermediği yayıncılık çizgisini sürekli geliştirerek bu misyonu gerçekleştirmeyi hedefler.

DENGELİ KONSOL KALIP ARABASI VE TMS SİMPEX KALIP SİSTEM

[kutusol=4925] Dengeli konsol arabaları aşağıdaki elemanlardan oluşur: Ana çelik yapı, yerinde dökme döşemeye şeklini veren iç ve dış kalıplar, çalışma platformları ve merdivenler, bir önceki dökülen segmenteki ankraj sistemi, sistemi ileriye iten hidrolik ekipman.

Bu sistemde yapıya şeklini vermek için kullanılan TMS Simpex perde kalıpları en ideal sistemlerden birisidir. Simpex ile hızlı ve çok yönlü kalıplama kolaylığı dengeli konsol sistemi için de önemlidir.

Simpex sisteminin farklı yükseklik ve kesitlere kolay adapte edilebilir olması ayrıcalıklı bir konuma sahip olmasını sağlamıştır. Sistemi oluşturan KAUFMANN HT20 = ahşap kirişlerinin ve Yk çelik kuşakların ara mesafeleri değiştirilerek yüksek beton basınçlarına ve beton döküm hızlarına göre dengeli konsol kalıplarını dizayn etmek mümkündür. Dengeli konsol kalıpları Simpex sisteminin esnekliği sayesinde kolayca kalıplanabilir.

Simpex Sisteminin Getirdiği Kolaylıklar:
• Az parayla çok iş
• Ön montaj, kurulum ve şakule alma kolaylığı
• Farkı panoların bir araya getirilerek büyük panoların oluşturulabilmesi
• Kamalar ile sabitlenen panoların arasından beton sızmalarnın önlenmesi
• Ahşap kiriş, çelik kuşak ve saplama mesafeleri değiştirilerek istenen dayanımın elde edilebilmesi
• Eğri yüzeylerin bile kalıplanabiliyor olması


Dengeli Kosol Arabası Ana Elemanları:
• Alt döşeme platformu
• Ana çerçeve
• Ana silindir
• Aşağı çekme silindiri
• İleri itme elemanı
• Ana ray
• Arka çalışma platformu
• Ön kiriş
• Arka makas
• Arka araba
• Rüzgar bağlantı elemanı
• Enine kiriş
• Dış kalıp
• İç kalıp
• Alt çalışma platformu
• Ust çalışma platformu
• Ön araba

Başlık kiriş genişliğinin iki arabayı yan yana konması için yeterli olamadığı durumlarda geçici çapraz destek elemanı kullanarak  bu sorunu çözmek mümkündür. Bununla ilgili aşağıdaki detay kullanılır.

Dengeli konsol arabası genellikle maksimum 5.0 m segment uzunluğu için kullanılır.Segment ağırlıkları tipik olarak 80 ton ile 500 ton ağırlığı arasında olabilir.

Dengeli konsol arabasının avanatjları şöyle sıralanabilir:
• Segment boyundaki değişimlerini, enine kesit yüksekliğini, düşey perde kalınlıklarını, döşeme genişliğini ayarlamak kolaydır.
• Dengeli Konsol Sistemi ile viyadük döşemesi ağırlığını azaltmak, döşeme imalatı sırasında öngermeden tasarruf etmek mümkündür.
• Kolay taşınabilir, kolay monte edilir, deformasyonları azaltır, köprü döşemelerindeği eğriselliği ayarlamak kolaydır.
• TMS Simpex Perde Sistemlerini kalıp arabaları ile birlikte uyumla kullanmak mümkündür.

Her zaman olduğu gibi Dengeli Konsol Arabası ile yapılan  köprü
ve viyadük  döşemelerinde de çözüm ortağınız
TMS KALIP ve İSKELE SİSTEMLERİ olacaktır.