Yeni tasarım ve içeriğiyle okurlarıyla buluşan Türkiye’nin en köklü inşaat dergisi olan İnşaat Dünyası dergisi, Türkiye’nin lokomotif sektörü olan inşaat ve yapı sektörünün uluslararası gelişimini ana misyonu olarak görür ve yıllardır ödün vermediği yayıncılık çizgisini sürekli geliştirerek bu misyonu gerçekleştirmeyi hedefler.

E-İHRACATTA ÖDEME SORUNU ORTADAN KALKTI

[kutusol=5388]E-ihracat, bu yıl gündemden düşmeyen bir konu. KPMG Türkiye’nin yaptığı araştırmaya göre, 2015’te Türkiye’nin 77 şehrinden 100 farklı ülkeye e-ihracat yapıldı. 2016’da Türkiye’nin e-ihracat hacmi 400 milyon doları buldu. Türkiye’de 2016 yılında 400 milyon doları bulan e-ihracat, birkaç yıl içinde çok daha büyüyecek gibi görünüyor.

E-ihracatın pazar değerinin 2020 yılında 3,4 trilyon dolara çıkacağı öngörülüyor. E-ihracat tüketici nüfusunun ise 2020 yılında 2 milyara ulaşarak toplam dünya nüfusunun neredeyse yüzde 30’unu oluşturması bekleniyor. Büyük şirketler, global anlaşmalar yaparak e-ihracata başlayabiliyorlar. Ancak KOBİ’ler için e-ihracata başlamak hâlâ sorun olabiliyor.

Çünkü KOBİ’ler, yurt dışından nasıl kolayca ödeme alacaklarını çoğu zaman bilmiyorlar. iyzico, e-ihracatın yaygınlaşması adına yenilikçi çözümler üreten firmalar arasında yer alıyor. 2017’nin başlarında KOBİ’lerin yurt dışından döviz ile ödeme almaları için çalışmalar başlatan iyzico, şimdi de yeni iyziLink ürününe ve ödeme formunda alternatif ödeme yöntemlerine yer vermesi ile birlikte KOBİ’lerin ve kişisel satıcıların sınır ötesi satışta ödeme alma problemini ortadan kaldırıyor.


E-İHRACAT PAZAR DEĞERİ 3,4 TRİLYON DOLARA ÇIKACAK
E-ihracat, son yıllarda ciddi bir ivme kazandı. Dünya’da her sene yükselen grafiğe sahip olan e-ihracatın pazar değerinin 2020 yılında 3,4 trilyon dolara çıkacağı öngörülüyor. Öte yandan, e-ihracat tüketici nüfusunun 2020 yılında 2 milyara ulaşarak toplam dünya popülasyonunun neredeyse yüzde 30’unu oluşturması bekleniyor. Araştırmalara göre 2015’te Türkiye’nin 77 şehrinden 100 farklı ülkeye e-ihracat yapıldı. 2016’ya gelindiğinde ise Türkiye’nin 400 milyon dolar civarında e-ihracat hacmine sahip olduğu görülüyor. Türkiye’de devlet politikaları ile de desteklenen sınır ötesi ticaretin, birkaç yıl içinde çok daha büyüyeceği öngörülüyor.

E-İHRACAT ALANINDA AVANTAJLI BİR KONUMDAYIZ
E-ihracat, Türkiye’nin ihracat hedeflerinin gerçekleşmesinde çok önemli bir role sahip. Çünkü online ticaret, ihracatın artırılması için en kritik kanallardan birisi. Türkiye, bölgesel konumu ve ürün çeşitliliği ile e-ihracat alanında avantajlı bir konumda yer alıyor. Özellikle Türkiye’de üretilen tekstil, hazır giyim ve el işi ürünler pek çok yabancı ülkede tüketiciler tarafından ilgi görüyor. Fakat Türkiye’de e-ihracatın önünde aşılması gereken bazı engeller bulunuyor.
“TÜM DÜNYAYA SATIŞ YAPMA VİZYONUNA SAHİP OLMALIYIZ”
iyzico CEO’su Barbaros Özbugutu, alternatif ödeme yöntemleri ile e-ihracata katılımın artacağını belirterek şunları söylüyor: “E-ihracat sayesinde şirketler ve kişisel satıcılar sayede kârlılıklarını artırabiliyorlar. Bu yüzden tüm dünyaya satış yapma vizyonuna sahip olmalı, büyük pazarları hedeflemeliyiz. Alternatif ödeme yöntemleri ile hem KOBİ’lerin hem de henüz firmasını kurmamış olan kişisel satıcıların e-ihracata katılımını destekliyoruz. Ödeme sorunu bizi ilgilendiren bir sorun, biz de bu sorunu çözdük.”

SINIR ÖTESİ TİCARETTE YENİ BİR DÖNEM
Sınır ötesi ticarette yeni bir dönem başladı. iyzico üye iş yerleri Dolar, Euro, Pound gibi bir çok farklı para birimleriyle dünyanın her yerinden ödeme alabiliyorlar. Ayrıca SOFORT, iDEAL, Giropay, Qiwi gibi özellikle Avrupa’da online alışveriş yapan tüketicinin kartla ödemenin yanısıra en çok tercih ettikleri alternatif ödeme yöntemleri ile de ödeme kabul edebiliyorlar. Üstelik bu alternatif ödeme yöntemlerini herhangi bir sistem entegrasyonuna gerek duymadan kullanabiliyorlar. Türkiye’de e-ticaret yapanlar, her ülkeden kolayca ödeme alabilir hâle geliyorlar.