Yeni tasarım ve içeriğiyle okurlarıyla buluşan Türkiye’nin en köklü inşaat dergisi olan İnşaat Dünyası dergisi, Türkiye’nin lokomotif sektörü olan inşaat ve yapı sektörünün uluslararası gelişimini ana misyonu olarak görür ve yıllardır ödün vermediği yayıncılık çizgisini sürekli geliştirerek bu misyonu gerçekleştirmeyi hedefler.

ASSAN ALÜMİNYUM TÜRKİYE’NİN YASSI ALÜMİNYUM ÜRETİMİNİN YARISINDAN FAZLASINI KARŞILIYOR

[kutusol=5479] Yassı alüminyum sektöründe Türkiye’de üretim ve ihracat alanında lider olan Assan Alüminyum’un bu başarısını rakamlar bazında ifade edebilir misiniz?
Kibar Grubu çatısı altında 1988 yılında kurulan Assan Alüminyum olarak bugün İstanbul Tuzla ve Kocaeli Dilovası tesislerimizdeki yıllık 300 bin tona ulaşan kurulu kapasitemizle, Türkiye’nin yassı alüminyum sektörünün lider kuruluşuyuz. Ayrıca 100 bin tona ulaşacak olan mevcut alüminyum folyo üretim kapasitemizle ise Avrupa’nın üçüncü büyük üreticisi konumundayız. 1300’ü aşkın çalışanımızla, rulo, levha, folyo ve boyalı rulo ürünleri ile distribütör, inşaat, ulaştırma, dayanıklı tüketim ve ambalaj gibi çok çeşitli sektörlere hizmet veriyoruz. Her geçen yıl verimliliğimizi ve kapasite kullanımımızı artırıyoruz. 2017 senesi içinde döküm ve folyo üretim kapasitelerimizi artırmaya yönelik önemli yatırımlara imza attık. Yatırımların ilk aşaması kapsamında sene ortası itibariyle Dilovası’nda iki yeni döküm hattımızı devreye aldık. 2017 yılını Assan Alüminyum olarak yurt içinde yüzde 8 büyüme ile bitirdik. Seneyi 265.500 tonluk sevkiyat rakamıyla hedeflerimize uygun olarak başarılı bir şekilde kapattık. Bu sene ise hedefimizi yine önemli bir artışla 281.000 ton olarak belirledik.

Öte yandan Assan Alüminyum olarak Türkiye yassı alüminyum sektörünün toplam üretiminin yarısından fazlasını gerçekleştiriyoruz. Bu nedenle de sektörün büyüme rakamlarında önemli bir rol oynuyoruz. TİM önderliğinde, 2017 yılında 17’incisi düzenlenen “İhracatın Yıldızları – Türkiye’nin Gizli Şampiyonları” yarışmasında 518 firmanın arasından sıyrılarak büyük ödülün sahibi olduk.
Sektörün ihracatının yarısından fazlasını tek başına gerçekleştiren şirketimizde alınan bu ödülün tüm ekibin motivasyonuna çok ciddi bir katkısı olduğunu görüyoruz. Kazandığımız bu ödülün yarattığı sinerji ile önümüzdeki dönemde çok daha büyük başarılara imza atmak [kutusag=5480] istiyoruz.

GÜVENİLİRLİK, ESNEKLİK VE YENİLİKÇİLİK ASSAN ALÜMİNYUM’UN TEMEL DEĞERLERİ
İhracatta güçlü olmanızın nedeni nedir? Hangi pazarlarda ne durumdasınız? Önümüzdeki dönemde ihracatta yol haritanız nedir?
Satışlarının yaklaşık yüzde 75’ini ihraç eden firmamız, her yıl birçok müşterisi tarafından yılın tedarikçisi unvanına layık görülüyor. Bizi bu noktaya taşıyan esnek ve müşteri odaklı çalışma anlayışımızdır. Güvenilirlik, esneklik ve yenilikçilik Assan Alüminyum’un temel değerleridir. Daha kaliteli ve daha verimli çıktılar elde etmek amacıyla sürekli iyileştirme çalışmalarını sürdürüyoruz. Proses inovasyonları sayesinde sektöre ve müşterilerimize özel geliştirdiğimiz ürünler, müşterilerimizin nihai üretimlerinden ve ürünlerinden daha iyi performans almalarına olanak sağlıyor. Bu sayede müşterilerimizin gözünde Assan Alüminyum hem hızlı değişen rekabet koşullarına göre esnek çözümler sunan hem de uzun süreli ve güvene dayalı ilişkilere önem veren bir iş ortağı olarak konumlanıyor.

Bugün Almanya, Fransa, İngiltere, Hollanda gibi Avrupa Birliği ülkeleri başta olmak üzere dört kıtada 70’ten fazla ülkeye ihracatımız var. Hizmet verdiğimiz inşaat, otomotiv, ambalaj, dayanıklı tüketim gibi sektörlerin hepsinin farklı alanlarına yönelik önemli pazar paylarına sahip olduğumuz ürünlerimiz bulunuyor. Ayrıca çeşitli ülkelerdeki lojistik tesislerimiz ile de müşterilerimize özel tedarik zinciri çözümleri sunuyoruz.

Avrupa’daki etkinliğimizi devam ettirirken Kuzey Amerika gibi bölgelerde de faaliyetlerimizi arttırıyoruz. Global kültüre sahip bir şirket olma vizyonumuzun çıktıları olarak; Kuzey Amerika pazarına hizmet verecek Chicago ofisimizin varlığı ile önemli gelişmeler sağlamayı ve Almanya merkezli planladığımız Düsseldorf ofisi yapılanmamız ile de AB ülkelerinde daha da etkili olmayı hedefliyoruz.
Ek olarak, uluslararası dernekler ve sivil toplum kuruluşları aracılığıyla global trendleri takip etmeye ve sektörümüzün geleceğiyle ilgili aktif [kutusol=5481] roller almaya devam ediyoruz. Örneğin uluslararası bir dernek olarak 28 ülkede operasyonları bulunan ve küresel folyo üretiminin yaklaşık yüzde 50’sini temsil eden GLAFRI, yani Global Alüminyum Folyo Üreticileri İnsiyatifi’nde 2016 senesinden beri yürüttüğüm Başkan Yardımcılığı görevim mevcut. GLAFRI’de yenilikçi girişimleri ve alüminyum folyo pazarlarının gelişimini global anlamda destekliyor, sürdürülebilirlik çalışmalarının koordinasyonunu sağlıyoruz.

AR-GE organizasyonunuz hakkında bilgi verebilir misiniz?
Güvenilirlik ve esneklik ile birlikte üç ana değerimizden biri olan yenilikçilik ilkesinin temelinde AR-GE çalışmalarımız yatıyor. Assan Alüminyum yassı alüminyum üreticileri arasında sürekli döküm teknolojisinin öncüleri arasında yer alıyor. Müşteri memnuniyetini en üst seviyede tutmanın, markayı güçlendiren ve bağlılık yaratan en temel ilke olduğuna inanıyoruz.

2016 yılında T.C. Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından tescillenen AR-GE Merkezimiz ile tüm müşteri ve paydaşlarımız için değer yaratan inovatif çözümler geliştiriyoruz. Yenilikçilik ilkemizden yola çıkarak, tecrübe ve uzmanlığımızı kullanarak ürün ve süreçlerimizin her boyutunda faydalı yenilikler yapıyoruz.
Aynı zamanda yapılan AR-GE çalışmalarımızın meyvelerini de hızla alıyoruz. Bu çalışmalarımız sonucunda, sürekli döküm teknolojisi ile üretiminin mümkün olmadığı düşünülen birçok ürünü üretebiliyoruz. Dünyanın sayılı kuruluşları ile yürütülen uzun soluklu ürün geliştirme faaliyetlerinden elde edilen deneyimler, uluslararası kongre ve sempozyumlarda da makale olarak sunuluyor ve dünya ile paylaşılıyor. Bu sayede Assan Alüminyum olarak dünya devlerinin tedarikçi listelerinde yer almaya, AR-GE başarılarımıza yenilerini eklemeye devam ediyoruz.

“GELECEĞİ TÜKETMEDEN ÜRETİYORUZ”
Çevreye duyarlılık Assan Alüminyum için ne ifade ediyor? Alüminyum geleceğin malzemesi midir? Neden?
Sürdürülebilirlik hem makine hem de altyapı yatırımlarımızı gerçekleştirirken her zaman odağımızda tuttuğumuz önemli bir kavram. “Geleceği Tüketmeden Üretiyoruz” sloganı ile yatırımlarımızda öncelikle dünyamızdaki kaynakların hızla tükendiğini göz önünde bulundurarak çevreye azami önem veriyoruz. Alüminyum yüzde 100 geri dönüştürülebilir olması sayesinde doğası gereği çevre dostu bir üründür. Hafifliği, ısı iletkenliği, korozyon direnci, çevreciliği, kolay şekillenebilirliği ve estetik özellikleri gibi birçok yönü ile modern hayatın bugünkü ve gelecekteki ihtiyaçları için en doğru malzemedir. Daha hafif, daha sağlam, daha verimli, daha uzun ömürlü ve sonuçta daha ekonomik ürünler için alüminyum tercih edilmektedir. Ülkemizde de endüstri, teknoloji ve çevre bilinci geliştikçe alüminyum kullanımı artıyor.İnşaat sektöründe de sürdürülebilirliğin ön planda olduğu bir ürün olması nedeniyle alüminyum sıklıkla tercih ediliyor.[kutusag=5482] 

Isı iletkenliği, korozyona yüksek direnci, kolay şekil verilebilir olması, estetik oluşu ve yangın dayanımı inşaat uygulamalarında ön plana çıkıyor. Isı iletkenliği sayesinde ısıtma, soğutma, izolasyon malzemelerinin ve dış cephe malzemelerinin üretiminde önemli enerji tasarrufu sağlıyor. Plastik çerçeveli çift cam uygulamalarında bile cam çıtalarının alüminyumdan üretilmesi iki cam arasındaki oksijen ve nem geçirgenliğini engelliyor. Yüksek korozyon direnci, parlak ve boyalı görünümleri ile sadece rutin bakımları yapılarak görünümünü uzun yıllar koruyor. Kolay şekil verilebildiği için inşaat sektöründe tasarım esnekliği sağlıyor. Avrupa Birliği EN normlarına göre alüminyum A1, yani yanmaz ve yangına katkıda bulunmaz malzemeler sınıfında. Bu sayede konvansiyonel inşaat malzemelerine göre alüminyum bir adım öne geçiyor. Ayrıca alüminyum üretimi, endüstriyel uygulamalar arasında çevreyi en az etkileyen endüstrilerden bir tanesi.

Öte yandan Assan Alüminyum bünyesinde faaliyet gösteren geri dönüşüm tesisimizde, alüminyumun geri dönüşümünün en etkili biçimde yapılması sağlanıyor. Bunun yanı sıra yine bünyemize bir de yenilenebilir enerji üretim tesisi dâhil ederek, sürdürülebilirliği sağlamak konusunda önemli bir adım daha atmış olduk.

Boyalı alüminyum hangi ihtiyaca yönelik olarak geliştirildi? Boyalı alüminyum üretiminizin gerçekleştiği tesis yatırımınızdan ve çıktılarından bahseder misiniz?
2013 senesinde yatırımı tamamlanan boyalı alüminyum tesisimizde senede 60 bin ton rulo boyama kapasitemiz mevcut. Boyalı alüminyum ağırlıklı olarak inşaat sektöründe kullanılıyor. Boyalı alüminyum inşaat sektöründe, kompozit panelden garaj panjur kapılarına, kenetli çatıdan asma tavana kadar birçok kullanım alanı bulunuyor ve boya sayesinde hem estetik anlamda, hem de artırılmış korozyon direnci anlamında önemli avantajlar sunuyor.

HAMMADDEDE İTHALATA BAĞIMLILIK AZALMALI
Alüminyum sektörünün en önemli sorunları sizce neler? Ne gibi çözüm önerileri sunabilirsiniz?
Hammaddemizi oluşturan birincil alüminyumun üretimi yoğun enerji gerektiren bir işlemdir. Alüminyum boksitin külçeye dönüştürülmesinin gerçekleştirildiği tesisler bu nedenle doğal kaynakları zengin coğrafyalarda konumlanmış durumdadır. Bu nedenle ülkemizde alüminyum hammadde açısından neredeyse tamamen ithalata bağımlıdır.

Ülkemizdeki tesislerin ise hem kapasite anlamında hem de ticari anlamda yerli üreticinin ihtiyacını karşılayacak şekilde konumlanması ülkemizin dış ticaret dengesine pozitif katkıda bulunacaktır.

Ayrıca dünyanın çeşitli yerlerinde yassı alüminyum üreticilerinin devlet tarafından yoğun bir şekilde desteklenmesi, hem önemli miktarda kapasite fazlalıkları hem de dampingli fiyatlar olarak uluslararası rekabette karşımıza çıkıyor. Bu durumun ihracattaki rekabet gücümüze dezavantaj oluşturmaması için dünyanın her bölgesinde ve özellikle de ana pazarlarımızda oluşan ticaret önlemlerini yakından takip ediyoruz.

Türkiye ekonomisini önümüzdeki dönemde neler bekliyor? Sektörünüz bazında da değerlendirme yapabilir misiniz?
Alüminyum sanayileşmiş olan ülkelerin metali. Türkiye geliştikçe ve büyüdükçe alüminyum kullanımı da artacak. Avrupa Birliği ülkelerinde alüminyumun ortalama kişi başına düşen kullanım oranı 23 kg. Almanya gibi gelişmiş ülkelerde bu rakam 40 kg’lara ulaşıyor. Alüminyum Sanayicileri Derneği verilerine göre Türkiye’de kişi başına alüminyum kullanım rakamı ise 13,5 kg.
Bu rakam sektör olarak orta vadede daha çok potansiyele sahip olduğumuzu gösteriyor. Ancak 2004 yılında Türkiye’de 4,5 kg olan bu rakamın çok hızlı bir şekilde bu seviyeye gelmiş olması da içinde bulunduğumuz sektörün gelişen, büyüyen bir yapıda olduğunu ve yakaladığı ivmeyi gösteriyor.

Sektörümüzün büyüme oranının tahmin edilen Türkiye ekonomisi büyümesinin birkaç puan üzerinde öngörüldüğünü söyleyebiliriz. Tüm bu nedenlerden dolayı ülkemizin ekonomisi ve geleceği için alüminyum sektörünün stratejik bir yeri olduğunu söylememiz mümkündür.